FANDOM

Jeg blev bedt om at stille et spørgsmål af denne artikel. http://www.bbc.co.uk/health/physical_health/conditions/appendicitis2.shtml Spørgsmålet: Skal lykke være målet i ægteskabet?

Du hører den slags en masse, som du bladre i bøger og hjemmesider om ægteskab: Hvordan man have et lykkeligt ægteskab, The Keys til ægteskabelig lykke, finder lykke med din ægtefælle, Sådan Gør din ægtefælle Happy. Men er lykken det rigtige til at søge efter i dit ægteskab?

Ved første øjekast virker lykke for dig selv, enten, din ægtefælle eller dit ægteskab, kan synes at være en værdig og passende mål. Efter alt, er der ikke ønsker at være lykkelig? Men skulle det være det, vi stræber efter, hvad vi længes efter, hvad vi gør vores vigtigste mål? Jeg ikke tror det. Læs videre og se om du deler min holdning.

Som jeg ofte gør, når det kommer til spørgsmål om ægteskab, jeg opsøge de åndelige, brude paradigmet svarende til indsigt. Så i vores forhold til Jesus, vor Brudgom, er lykke målet? Jeg kan ikke finde meget i Skriften til at støtte den idé. Jeg kan se alle mulige ting, vi er kaldet til at forfølge i vores åndelige rejse, men lykken synes at være påfaldende fraværende.

For mig er lykke denne bibetydning for at stole ydre påvirkninger. Hvis jeg bare kunne have ... Hvis min ægtefælle ville kun ... Hvis jeg en dag kan ..., så ville jeg være lykkelig. Jeg har en teori om, at hvis man stræber efter lykke, vil du faktisk aldrig finde den. Det er altid "derude" et sted. Ser du, jeg tror, ​​lykke sker som et resultat af at gå efter de andre, mere vigtige ting.

Så hvis det ikke er lykke, vi er efter, hvad så? Jeg påstår ikke at have det definitive svar, men lad mig nævne et par alternativer. Uselviske Surrender - Hvis du har læst meget her på Rejsen til Surrender, så ved du hvor vigtigt jeg synes, det er at give af dig selv til din ægtefælle. Du kan kalde det hvad du vil, gensidig indsendelse, opofrende kærlighed, bibelsk bestilt ægteskab, etc. Den nederste linje er, at når et par er i fuld gang med en livsstil at give til den anden, lykke flyder frit. Oneness - Bibelen beskriver ægteskabet som værende "ét kød." For mig er dette en opfordring til ægteskabelig intimitet, en vigtig del af vores ægteskabelige lykke. Intimitet kommer fra at være fuldt ud kendt og endnu ikke helt elsket. En atmosfære af at være " nøgne uden skam "før hver anden er salig og enormt frigørelse. Nå dit fulde potentiale - Det er svært at være glad, hvis du har lyst til din bliver kvalt, enten ved din ægtefælle eller omstændigheder. Et ægteskab partnerskab er om hver at hjælpe andre til at opnå dit fulde potentiale, at alt det, Gud har bestemt dig at være, til stadighed vokse op i Gud og i jeres ægteskab forhold. Glæde og fred - Disse er nogle gange forvekslet med lykke, men forskellen er, at disse kommer indefra i stedet for uden for jer. Glæde og fred kommer fra Gud, fra at vide, hvem han er og hvem du er i ham. De fører til tilfreds leve og mangel på stræben. Hellighed - Den oprindelige artikel nævnt ovenfor taler om at føle sig kaldet til hellighed i stedet for lykke. Selvom jeg ikke er enig med alt hvad forfatteren anførte, finder jeg enig i, at i sidste ende Gud må være kilden til vores lykke og tilfredsstillelse. Hvis du venter for din ægtefælle at være perfekt, før du er tilfreds, får du ventet længe. Du kan finde det, du har brug for i Gud, selv når din ægtefælle skuffer eller frustrerer dig.

Ad blocker interference detected!

Also on FANDOM

Random Wiki