FANDOM

Brian Bercht snydt på hans kone, Anne, 10 år siden. Det var en fuld-blæst affære, med ulovlig frokost møder og en voksende følelsesmæssig tilknytning til den anden kvinde. Det var ikke, http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-15475068 at Brian ikke elskede sin kone på 18 år, siger han. Men han følte sig tom og sårbar. Og han var uforberedt på den tiltrækning, han følte mod den medarbejder, der skulle blive hans elskerinde. "Jeg troede ikke, det nogensinde ville ske for mig," siger han.

Gå til næste afsnit Relaterede historier Skærmens View: En Tiger Woods lektie for offentligheden: Utroskab gør ondt Udtalelse: Newt Gingrich og utroskab spørgsmålet Hvorfor Jacob Zuma er utroskab bærer en lille politisk pris Emner Ægteskab Relationships Seksualitet For hendes vedkommende Anne Bercht husker smerten. Hun beskriver, hvordan hun ikke sove eller spise i flere måneder. "Hvis vi havde været kampe, hvis vi havde haft et dårligt sexliv - hvis vi havde kæmpet for - måske jeg ville have været i stand til at acceptere det," siger hun. "Men alt dette øget mit niveau af ødelæggelse og chok. Jeg kunne ikke tænke klart."

Ikke alene var hun kæmper med den smerte, der kommer fra hendes ægteskab, Anne siger, hun følte, at hun stod over for en verden fyldt med stereotyper og spydige vittigheder, men meget lidt praktisk rådgivning. På nogle måder utroskab var overalt - på tv og i sange, i købmandsforretninger kassen magasiner og hviskede vand-køler samtaler, men det var også nogen steder. Folk kan hentyde til andre, der har anliggender, men ingen talte om det i første person. Det var aldrig om dem.

Hvis et samfunds tilgang til utroskab og ægteskab viser en masse om, at kultur, så er det ikke en strækning at antage, at USA er en forvirret sted.

En bølge af nyere offentlige skandaler - fra Tiger Woods til David Letterman , fra senator John Ensign til Gov Mark Sanford , at den formodede narrestreger af Jon Gosselin af reality-tv er Jon og Kate - kan gøre det ud som om det er et land velbevandret i de moralske og følelsesmæssige uklarheder af utroskab. Men Anne Bercht oplevelse, siger terapeuter og forskere, der arbejder med par, er langt mere typisk.

Trods alle deres eksponering for og fnisende om utroskab, er amerikanerne mere og mere konservativ omkring ægteskabelige overtrædelser. På samme tid, men de er mere tilbøjelige til at acceptere utroskab i deres egne relationer - og med hjælp af en hjemmeindustri af terapeuter, rådgivere, og guruer, mere tilbøjelige til at konfrontere det direkte.

Forklaringen på denne dobbelthed - amerikanerne at opretholde en enestående idealistiske syn på "jeg", mens tilsyneladende at acceptere en ny stamme af realisme - er rod i fundamentale ændringer i forestillinger om moral og ægteskab. Og det er alt forstærkes af, at nutidens fristeren og bekendelse kabine: Internettet.

  • * *

Den moralske crosscurrents amerikanerne mener om utroskab er afspejlet i det aritmetiske. Ifølge National Science Foundation 's langsgående General Social Survey , siger amerikanerne, at de bliver mere intolerante over for udenomsægteskabelig relationer: I 2006 sagde 80,6 procent af amerikanerne, at utroskab er altid forkert - op fra 73,4 procent i 1991. (En anden 14,6 procent i 2006 sagde, at utroskab er "næsten altid forkert.") I 2008-Gallup værdier og tro meningsmåling, amerikanere som gruppe fundet udenomsægteskabelig anliggender moralsk værre end flerkoneri, kloning af mennesker, og selvmord.

Ad blocker interference detected!

Also on FANDOM

Random Wiki