Fandom

Parforhold Wiki

Parterapi

12pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Inden du og din partner starter til Parterapi, individuel terapi eller ægteskabs rådgivning er her er et par ting, du kan forvente. 

Idéen om terapi kan ofte være grænseoverskridende for folk. Tanken om at gøre disse sessioner med en anden person kan derfor virke direkte skræmmende. Dog skal I tænke på at I gør det for at forbedre, styrke og rede jeres forhold. Det er derfor vigtigt, at finde en god parterapeut københavn .

Formålet med at gå til parterapi

Parterapi fungerer således: Du tilmelder dig en session, når du har problemer i dit parforhold og du har brug for hjælp fra én professional som beskæftiger sig med området.

Ofte spørger folk, hvordan et par kan vide om de ville drage fordel af parterapi og hvordan de kan erkende, at deres problemer ikke længere kan behandles sammen i hjemmet. Der er ingen enkle svar på dette, men ofte får vi en fornemmelse af, at tingene er ved at nå en hårdknude. Måske har du og din partner skændtes om de dummeste ting og disse kan hurtigt eskalere til noget grimt. Eller dit forhold føles forældet og hvis I begge to ikke havde så travlt med at føre jeres separate liv, ville du føle, at du ville dø af kedsomhed. Nogle gange er der et stort problem - såsom penge, sex, utroskab, svigerforældre eller børn, hvor du ikke kan få din partner til at forstå dit synspunkt. 

Hovedformålet med parterapi er at sætte dig og din partner sammen i et rum med en neutral rådgiver som kan hjælpe dig med at forstå, hvad der foregår. Hvis I har problemer med at kommunikere med hinanden, så vil parterapeuten hjælpe og guide dig igennem at tale om det.

Det bliver hurtigt klart, at det er parterapeutens ansvar at I begge i forholdet vil få lige tid, opmærksomhed og forståelse. Dette betyder at på et dybere niveau, undgår man offeret eller "stakkels mig" attitude, der kan være et biprodukt af individuel terapi, der opfordrer folk til at grave dybere ned i deres egen syn på verden.

Det vigtigste punkt, som du ville forvente, er at få dig til at tale gennem et spørgsmål, du har, eller simpelthen at regne ud, hvad disse spørgsmål er. Det er ikke en dårlig handel i sidste ende og hvis du er villig til at afprøve det, kan det blive en frugtbar oplevelse.

I øvrigt kan en parterapeut som kommer tidligt i jeres forløb være med til at I producerer langt mere positive resultater end hvis I gør det efter alvorlige problemer, som allerede har dannet.

Ad blocker interference detected!

Also on Fandom

Random Wiki